PhDr. Pavlína Linková

Zdravotní cvičení -  zdravá záda


 Zdravá páteř a funkční klouby = Kdo by to nechtěl?

 

Přijďte na tom zapracovat a kromě speciálních cviků se naučíte držet páteř v neutrální poloze, kdy je nejsilnější a nejodolnější vůči okolním vlivům! Jak dlouho udržíte páteř pružnou, tak dlouho zůstanete mladí!

Absolvovala jsem akreditovaný vzdělávací program MŠMT: Instruktor zdravotního cvičení v rámci IQ Pohyb Akademie v Praze a několik dalších odborných seminářů zaměřených na konkrétní segmenty těla jako je ruka a dlaň, chodidlo, lordotické  a kyfotické křivky páteře, pánevní dno a další. Na vlastní kůži jsem zakusila, že se jedná o cvičení a druh pohybu, který má skutečně smysl. Toto cvičení vychází z konceptu spiraldynamik, dynamická neuromuskulární stabilizace pana prof. Koláře a pilates clinic – což je cvičení pilates speciálně upravené pro osoby, které mají zdravotní potíže.  

Když se podíváme kolem sebe, zjistíme, že zdravá záda jsou v dnešní době u běžné populace ojedinělou záležitostí, neboť téměř každého již někdy záda bolela nebo se bolest objevila při pohybu či sportu.

Během našich prvních 6 let jsme si osvojili pohybové dovednosti, které se postupně a plíživě vytrácejí v důsledku sedavého životního stylu. Naše tělo není přizpůsobeno k tomu, abychom několik dlouhých hodin seděli ve statické pozici. I za předpokladu, že se věnujeme nějakému sportu pravidelně, což je skvělé, je třeba dávat pozor na to, aby se nejednalo o jednostranný pohyb. Vždy je nutné hledat v pohybu rovnováhu.

Na lekcích zdravých zad se budeme snažit vrátit naší páteři pružnost a sílu, která se přirozeně ztrácí v průběhu života.  Základem bude naučit se páteř nastavit do neutrální polohy, ve které je nejsilnější a nejodolnější. Zaměříme se postupně na všechny části naší páteře, tedy bederní, hrudní i krční páteř, nepomineme ani ramena, lopatky, kyčle, dolní a horní končetiny a samozřejmě pánev, která je významným kostním útvarem. Poznáme, že pánev je  důležitým středobodem těla, přes který přechází každý pohyb, ať už se bude dít v kterékoliv části trupu nebo v dolních končetinách. 

V lekci zdravá záda kombinujeme to nejlepší z uvedených metod cvičení, jako je pilates clinic method, spiraldynamik a dynamická neuromuskulární stabilizace prof. Koláře.

Těším se, že si postupně osvojíte pohybové návyky, které si přenesete do svého každodenního života. Pamatujme, že pohyb bez bolesti začíná správným držením těla.😊  

Cvičení pro zdravá záda je určeno každému bez rozdílu věku.


Kontakt

Telefon

+420 728 544 688

E-mail

pav.linkova(at)volny.cz

Ceník

100 Kč / 1 lekce